Threads: 13
Auto: Baleno 1.6 GS
Met het weer onder nul starte mijn baleno wat langzaam maar hij ging altijd wel aan. Na vorige week een week niet te hebben gereden deed de auto het gisteren niet meer. Accu leeg. Ik heb een accu met indicatielampje en die geeft groen aan. Wel zit er een klein beetje accuzuur korrels ofzo op de pool.
Is het gewoon laden en rijden of is de accu defect als die in een week leeg is? (met warm weer is er niets aan de hand)
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler
Threads: 23
Auto: Suzuki Swift 1.3 GLS mk4
Het is niet vreemd als een accu op een gegeven moment gaat lekken bij de polen.
Als ie groen aangeeft zou, theoretisch, de accu nog goed moeten zijn. Ik dacht dat dat indicatieglaasje wit wordt bij "leeg" en zwart bij "defect". Dus het kan zijn dat er stroom weglekt door een verbruiker.
Toch zal waarschijnlijk simpelweg gewoon je accu erg zwak zijn, maar nog niet helemaal stuk. Een nieuwe accu zal wel voldoen
gr,
Frank
Suzuki Swift 1.3L mk4 GLS (1997)
Auto: Crx Del Sol
Je laadtoestand van de accu is te laag dit groene indicatortje geeft aan dat de conditie van de accu prima is, maar hijs gewoon leeg. Gewoon aan de lader dat ding! ccupolen even schoonmaken en dat zou voldoende moeten zijn.
-- Low and Slow --
Maar hij loopt best snel leeg. Stel dat ik hem zou kunnen opladen (heb geen acculader en die kost meer dan een nieuwe accu), misschien is die dan in een paar dagen weer leeg.
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler
Heb je de lekstroom al gemeten dan?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Threads: 7
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Zo'n lader kost ook niet veel. Ik heb er een van 20 euro en die voldoet prima. Heb ik al een paar wagens weer mee op de weg gekregen die te lang hadden stil gestaan.
27-12-2010, 12:28
(This post was last modified: 27-12-2010, 12:29 by Tuinkabouter87.)
Lijkt mij dat het geen zin heeft om dat ding iedere keer aan de lader te hangen. Wat the Force al zegt, kijk of er een verbruiker is, of kortsluiting, of de accu begint wel gewoon op te raken.
Kan ook nog dat de accu niet goed wordt opgeladen tijdens het rijden, dus dat de dynamo niet goed meer is, laadstroom moet, geloof ik, rond de 14,2 V liggen.
Zo'n soortgelijke opmerking plaatste een opel-dealer ook al bij mijn buren die een lege accu hadden: "U moet ook minimaal iedere twee dagen rijden".
Een accu behoort gewoon een tijd te kunnen staan in een auto zonder leeg te lopen, en loopt ook niet zomaar leeg.
Probleem opgelost. ANWB ingeschakeld, betaal niet voor niets zoveel, accu kortsluiting in cellen ofzo. Nieuwe accu erin en Baleno is weer blij!
Hopelijk blijft je Baleno blij

Top!